Saturday 29 June 2013

Water Powered Clock



Assalamualaikum

Cuti minggu macam ni tak sah kalau tak spent time keluar jenjalan. Release stress 'konon'. *haha apa yang aku tau tu memang cara aku kurangkan stress setelah seminggu kuliah dok ngadap buku. *ngadap la sangat. Tapi sebelum tu korang jangan pikir yang aku ni kuar bazir duit je beli itu ini. Peringatan! Aku bukan nya macam sesetengah ladies ni ye. Aku cuma la buat window shopping. 

Apa tu window shopping? Window shopping ni kira macam aku jenjalan penat penat cuma nak tengok tengok jer takde niat pon nak beli ok. No intent to purchase! Its just a recreational activity or to plan a later purchase. Paham da sekarang kan.

Tibe-tibe aku terjumpa satu benda alah ni. Omey angat. Suke aku tengok tau. Disebabkan itu, tanpa berfikir panjang aku pon beli satu. *hehe. Harganya pon berpatutan. Harga sebenar RM35++. Tapi tadi ada diskaun! Apa lagi da ada diskaun kan. Beli la. Kang menyesal pulak tak beli. Setelah dihitung-hitung aku cuma perlu bayar dalam RM19++. Murah kan =)

 Tadaa.. Inilah benda alahnya yg aku beli tu. Water Powered Clock. Spesialnya pasal benda alah ni No battery required because all we need is just to fill water. Wahh canggih tak jam aku ni. *Hiks.


When you are going to add water into the container, please put the container flat on the table and make the water level just lower than or equal to cotton thread.

Hebat kan jam aku ni. Kau ada? *bangga kejap. =)




Yang no 1 tu maximum water level. 2 minimum water level. The best water level should just cover the white line core to absorb water. Water level should not cover the water battery totally. Remind again! Make the water level just lower than or equal to cotton thread.


Paling spesial sekali clock tu bole decorate tau. Korang bole decorate with flowers or plants. Macam dalam gambar kat atas ni. Cantek kan. Tapi ingat. Korang kena kerap tukar air kat dalam tu  every 5-6weeks (recommended).

p/s: korang bole dapatkan nya dekat watsons berdekatan. kalau korang ada member card bole la dapat diskaun macam aku dapat.haha


No comments: