Saturday 16 May 2015

Issues and Ethics in Finance Trip : Part I


Assalamualaikum

Selamat Hari Guru!

Alhamdulillah, everything went well. Apa yang boleh aku katakan di sini "Good job Finance Group B!" *thumbs up sikit hehe. So Inilah masa yang aku tunggu tunggu. Berkongsi cerita trip atau bagi aku menyingkap kembali kenangan manis aku bersama 3 group Finance,  A B dan C untuk semester terakhir ini inshaAllah aminnn =') . For your information this trip was fully conducted by Finance Group B.


Yang mana Finance Group B? Of course la yang tengah. A, B, C


Mungkin trip ni trip terakhir aku yang masih bergelar sebagai seorang student. Sob sob =(  Lepas nih tak dapat dah macam ni. Allah jer yang tau perasaan aku tatkala ini. Semester akhir. For sure aku akan rindu saat ini aku akan rindu batch Finance sesi Mac2014-Jan2016 segalanya akan dirindui. Yang paling pasti aku akan rindu UiTM Segamat aku akan merindukan segala kenangan manis di sini.

05/05/2015.  Berkumpul lepas Subuh. *haih ngantoknya




Apa ada dalam bas? Hehe korang scroll la ke bawah







Bawah







Bawah






Bawah lagi






K k sudah jangan marah 






Hikks




Our Project Leader, Topek. why so serious Pek? =D


Group B


#mohonjangankacaksangat =D





Faziera n Athirah


Oii naik bus copatttt Tinggal kang padan muke =P

-----------------------------------------------------------------

Beberapa jam kemudian, cuaca mulai terang


Satu kelas satu bas. Dan ini bas kelas aku! Finance A semestinya hahaha
JNL 800

 Khusyuknya Madam


 Shiella Sil and Irda kalau tak silap la hehe
*aku seorang yang tak mudah untuk ingat nama orang dan muka orang
I just need time for that  hahaha sorry


 Yang ini aku ingat sebab nama dia unik Hasrianti


 Yang ini pon aku ingat sebab nama dia sama dengan aku Hazwani Roni


 Alamak tak ingat *buat muka tak bersalah cepat =)


 Wahh 3jejaka hensem


 Aina and Qila yeayyy


 Wahh Tengku Zaril *mengapa aku mengatakan sedemikian?
Tengok la muka dia sama kan macam Syarul Ridzwan


 Qila *tak ingat nama penuh


 Nak tau apa cerita di sebalik gelak tawa diorang ni?
*diorang ni segan nak pandang camera bila aku tegur suruh pandang then what they are doing? Gelak sesama sendiri kahkahkah


 Oh Taufiqurrahman kesian dia baru lepas muntah tak sihat ni






Hani and Amal


 Kalau ada yang tak kenal ni siapa ada nak kena tumbuk ni kang haa hikss gurau jer


 Abdul Hafiz gembira katanya dapat pegi trip kahkahkahh


Tadi aku kata aku tak mudah ingat nama orang kan tapi yang ini berbeda.
FYI aku seorang yang suka ingat plate no lagi lagi yang relate dengan aku sama ada kawan kawan atau pon yang bagi kenangan manis untuk aku macam trip ni ha
Finance A- JNL 800
Finance B- JKA 2956
Finance C- JKW 40
Mari aku buktikan sampai ke hari ini aku masih ingat plate no time Community Service tahun lepas 10/04/2014 -- JNL 700 kahkahkah hebat tak?


Setibanya kami di BIMB Securities Sdn Bhd dalam pukul 9pagi++ *kalau tak silap la hehe.












Segak dah Ikhwanggg =D


#mohonjangankacaksangat =D


Group C


Group B





Sir, #mohonjangankacaksangat =D



































Hai crush oppsss


Yang mana satu pilihan hati? =D






Group C. Tak sempat nak amek gambar Group A B sebabnya masa tuh aku dalam toilet

 

 
Jejaka Finance C

 
Siapa tak kenal Zarris? Angkat tangan! huhu takde rasanya 

 

 
#bloodsister7 =)

 
Aku pon tak paham apa yang lawak sangat ni

 
Bloodsister jugak ke?

 
Kawan paling rapat dan yang paling baik Atiq


Asal sempat eh Kora and Mel hahaha
Aan muka jangan serius sangat


Sape nama dia ni? Tadi aku da sebut kan


Sukanya bila dia ceria hahaha


Nampak tak muka sakit perut keluar masok toilet 3kali sampai tersalah masok toilet opsss
*tutup muka bye.
 mungkin kerana makan pedas semalam kot hmm. Jadinya tak banyak gambar aku hamek 


Orang lain hamek makanan beratur. Aku? Potong line sorry tak perasan jangan marah yer sakit perot kan excuse la katakan



 
Sedap sedap makanan yang diberi tapi apakan daya orang tengah sakit perot tak banyak la makan tak de selera


Hai Sir Syam yang macho! 


Izail ni segan tapi suka sebenarnya bila orang hamek gambar dia kahkahkah






Hahaha Izail kelakar =D




Pasangan bahagia siapa jer tak kenal?
Farah Vios dan Umar




For further information about BIMB Securities Sdn Bhd kindly contact them through:

Address : BIMB Securities Sdn Bhd,
Level 32, Menara Multi Purpose, Capital Square,
No. 8, Jalan Munshi Abdullah, 50100 Kuala Lumpur.

Tel : 03-2691 8887 (15 lines)

Fax : 03-2691 8854

Working Hours : Monday - Friday (8:30am - 5:30pm)





p/s: terima kaseh abang ku yang baik dan hensem bagi pinjam DSLR. =* bagi ku, setiap saat itu bernilai dan bermakna. Sebab itu aku perlukan DSLR supaya tak terlepas untuk aku memetik menyimpan lantas bisa melihat kembali setiap gambar yang sempat aku petik. Memang memori itu bisa di simpan dalam ingatan tapi sukar dizahirkan. Sentimental values. Ada tak yang sependapat dengan aku? Angkat tangan cepat!

To be continue...

Thank you for reading this entry!






No comments: